سردار احمدی‌مقدم: دستاوردهای علمی «دانشگاه عالی دفاع ملی» کاربردی و در نظام تصمیم‌سازی مؤثر هستند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دانشجویان خارجی که برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند، معتقدند آموزش‌هایی که اینجا ارائه می‌شود، حتی از آموزش‌های «ناتو» هم بهتر است.
کد خبر: ۶۸۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ - 09September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) امروز (دوشنبه) در آیین تقدیر از برگزیدگان جشنواره مالک‌ اشتر که در این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که در دهه پنجم عمر خود قرار دارد، در سایه ولایت فقیه به بالندگی و پویایی بیش از پیش دست یافته است و به همین دلیل باید پاسدار خون شهدا باشیم.

فرمانده دانشگاه عالی دفاع ملی

سردار احمدی‌مقدم افزود: وقتی روز‌های اول شکل‌گیری انقلاب اسلامی را با مسیری که تاکنون طی کرده‌ است، مقایسه می‌کنیم، باید به جهت این عظمتی که کسب کرده، سجده شکر به جای آوریم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: دشمنان مشغول تحریف و غیرواقع‌نمایی دستاورد‌های این انقلاب  هستند و می‌خواهند این‌گونه القا کنند که انقلاب اسلامی، مردم را به قهقرا برده؛ ولی حقیقت جز این است؛ چون اگر ادعای آن‌ها درست بود، نخست‌وزیر ملعون رژیم صهیونیستی اذعان نمی‌کرد که «ایران ما را محاصره کرده است و ما نباید بگذاریم قدرت بگیرد».

وی با بیان اینکه «اسرائیل» پادگان اردوگاه غرب با بهره‌گیری از همه رسانه‌ها، پول، سیاست و قدرت نظامی است، افزود: امروز مشکل صهیونیست‌ها مشکل بقاء است. نزدیک به یک سال است که آن‌ها در میدان نبرد هستند و ادعا می‌کنند که برای بقا می‌جنگند؛ یعنی رسیدن به نقطه‌ای که مسئله اصلی آن‌ها بود و نبودشان است؛ بنابراین وقتی بعضی انسان‌ها به چنین مرحله‌ای می‌رسند، دیگر هیچ هزینه‌کردی برایشان اهمیت ندارد؛ همانند عملکرد رژیم صهیونیستی که دیگر اقتصاد در حال سقوط، از دست رفتن وجاهت بین‌المللی و... برایش اهمیتی ندارد.

سردار احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش به خدمات شهید «نامجوی» اشاره و عنوان کرد: زمانی که سپاه در حال تأسیس بود، فرماندهان عزیزی از ارتش مسئول آموزشِ پاسداران بودند؛ زیرا آن زمان بین مبارزان انقلابی و عزیزان ارتش پیوندی ایجاد شده بود تا برای تأمین امنیت انقلاب تلاش کنند؛ به همین جهت فرماندهانی همچون نامجوی، کلاهدوز و صیاد شیرازی در ریل‌گذاری این مسیر نقش اصلی را ایفا کردند و ادامه این روند در دوران دفاع مقدس منجر به پیروزی‌های بزرگی شد؛ اما در برهه‌ای وجود اختلاف نظر بین ارتش و سپاه، روند دستیابی به پیروزی‌های بزرگ در دفاع مقدس را تحت تأثیر قرار داد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی درباره فعالیت‌های این دانشگاه هم گفت: برای تحقق فرامین فرمانده معظم‌ کل قوا مبنی بر اینکه هدف این دانشگاه باید ساختن تمدن اسلامی‌ باشد، طرح جامعی برای دانشگاه عالی دفاع ملی تنظیم و تصویب شد تا با ابزار‌های موجود در دانشگاه را متناسب با آن تنظیم کنیم؛ بنابراین رسالتی که بر عهده داریم، کمک به پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق تمدن ایرانی-اسلامی است.

وی ادامه داد: امسال در این دانشگاه حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی از ۱۰ کشور داریم که با جمع سایر دانشجویان این دانشگاه جمعیتی هزار نفری را شامل می‌شوند؛ البته اینجا فقط مدرک اعطا نمی‌شود، بلکه دانش، منش و الگو هم منتقل می‌شود.

سردار احمدی‌مقدم افزود: دانشجویان خارجی که برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند، برای تحصیل‌شان هزینه مادی همراه با تبعات بعضاً سیاسی را هم پراخت می‌کنند؛ چون معتقدند آموزش‌هایی که اینجا ارائه می‌شود، حتی از آموزش‌های «ناتو» هم بهتر است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی اضافه کرد: تولیدات علمی این دانشگاه همه دارای کاربرد است؛ بدین معنی که مطالعات علنی و رساله‌های دانشجویان، همگی دارای سفارش است و هر دانشجوی دکتری ما مسئله‌ای از مسائل کشور را حل می‌کند؛ لذا در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمک خیلی بزرگی به بخش‌های مختلف می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار